A Minőségi Tejtermelés Alapjai

Nyers tej minőség

Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet,
http://www.mtki.hu/hun_2_2_2.htm

a lap tetejére

A Magyar Élelmiszerkönyv tejtermékek előírásainak és irányelveinek változása

A Magyar Élelmiszerkönyv Tej és Tejtermékek Szakbizottsága 1995 és 1998 között dolgozta ki a 2-51 számot viselő "Tej és tejtermékek" irányelvét, amelyet a Bizottság először 1999 őszén hagyott jóvá, majd az 2000. január 1-jén hatályba lépett. Függetlenül attól, hogy az irányelv "csak" ajánlásokat adott, rövid időn belül világossá vált, hogy az élelmezés egészségügyi hatóságok a jóváhagyási és engedélyezési eljárások során az Élelmiszerkönyvet mintegy forrásanyagként kezelik, és annak ajánlásait döntésükben többnyire figyelembe is veszik. Így vált a Magyar Élelmiszerkönyv "Tej és tejtermékek" irányelve rövid időn belül a már forgalomban de, a fejlesztés alatt lévő tejtermékek szakmai, minőségi előírásainak is alapvető dokumentumává.

Bővebben a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézet honlapján,
http://www.mtki.hu/hun_2_2_1.htm

a lap tetejére

Magyar Élelmiszerkönyv

2-51 Irányelve
Tej és Tejtermékek

http://www.omgk.hu/ELELM/2/251.pdf

a lap tetejére

2007. április 27-28. Gyomaendrőd, IX. Nemzetközi Sajt- és Túrófesztivál
és boros találkozó

Idén ismét megrendezésre kerül Gyomaendrődön sajt- és túró fesztivál. A hagyományokkal rendelkező fesztiválon jeles sajtkészítők és cégek állítják ki termékeiket, melyeket a látogatók megkóstolhatnak, sőt meg is vásárolhatnak.
A fesztivált színesítik egyéb rendezvények is. Lovas és fogatfelvonulás, bórkóstolás. Fúvószenekar és egyéb érdekes előadások várják a látogatókat.

a lap tetejére

Tej ágazati stratégia

Az elmúlt időszak változásai és a közeljövő várható eseményei (mindenekelőtt az EU csatlakozás) szükségessé-, a felhalmozódott tapasztalatok lehetővé teszik, hogy a tej ágazat hosszabb időszakra fogalmazza meg a közösségi marketing célját, folyamatait, eszközeit és módszereit.
A középtávú közösségi marketingstratégia fő funkciója, hogy alapját képezze az éves közösségi marketingprogramok elkészítésének, módszertani segítséget nyújtson a vállalkozások marketingmunkájához és nem utolsó sorban bázist jelentsen a finanszírozásban résztvevők (a termékpálya szereplői-, valamint a Terméktanács és az állam) közötti pénzügyi megállapodások számára.
Az elmúlt 4-5 év tapasztalata azt mutatja, hogy a reáljövedelmek emelkedése és az ennek köszönhető élelmiszerfogyasztás bővülés nem eredményezi automatikusan valamennyi élelmiszer forgalmának egyenletes növekedését. Fokozódó szerepük van a fogyasztói szokások alakulásában a tudati tényezőknek, amelyeket hatásos marketingmunkával befolyásolni lehet. Mind a fogyasztói szokások, mind az azokat befolyásoló tudati tényezők hosszabb idő alatt változtathatók meg, ebből következően a középtávú (legalább 5 évre szóló) közösségi marketingstratégia egyik fontos funkciója a folyamatosság biztosítása.

a lap tetejére

A védjegyről

Igen fontos információ kis- és nagyvállalkozásoknak egyaránt.

http://www.mszh.hu/jogforras/jogforras_vedj/index_531.html

a lap tetejére

Kattintson a térképre a kereséshez
Véleményét köszönettel vesszük, kérjük ossza meg velünk és írjon:
Üzenet


Ingyenes apróhirdetési lehetőség magánszemélyeknek:
Feladás


e-mail: info@tejtermekgyartok.hu

ADATVÉDELEM